סרטן המעי הגס 09.07.2017

אספירין נמצא קשור להישרדות משופרת בקרב חולי סרטן המעי הגס

במחקר תצפיתי נרחב נמצא כי נטילת NSAIDs בכלל ואספירין בפרט בעקבות האבחנה של סרטן המעי הגס נמצאו קשורים בהישרדות משופרת, אך רק בקרב חולים עם גידולים ללא מוטציה ב- KRAS

אספירין (צילום: אילוסטרציה)
אספירין (צילום: אילוסטרציה)

נטילת אספירין נמצאה קשורה בהישרדות משופרת בקרב חולי סרטן המעי הגס והחלחולת (colorectal cancer – CRC). עם זאת, לא ברור מהו התזמון המיטבי לנטילת אספירין או NSAIDs אחרים, והאם ישנם תתי סוג של סרטן המעי הגס שבעבור החולים בהם, היתרון ההישרדותי הטמון בנטילת אספירין רב יותר.

במחקר תצפיתי נכללו 2,419 מטופלים בגילאים 18-74 שנים מארצות הברית, קנדה ואוסטרליה, שאובחנו עם סרטן המעי הגס בין השנים 1997-2008. משתתפי המחקר מילאו שאלונים מפורטים בזמן התחלת המחקר וכעבור 5 שנים. נתונים הנוגעים למוטציות מסוג BRAF ו- KRAS, ל- microsatellite instability, ול- CpG island methylator phenotypeי(CIMP) נאספו, ובנוסף נתונים הנוגעים לתמותה נלקחו ממאגרי רישום לאומיים.

במעקב חציוני של 10.8 שנים לאחר אבחנה, אירעו 381 מקרי תמותה (100 מהם כתוצאה של CRC). בהשוואה לחולים שלא טופלו באספירין או ב- NSAIDs, בקרב חולי סרטן המעי הגס שהחלו ליטול אספירין לאחר האבחנה, נמצאו שיעורי הישרדות כוללת (OS) והישרדות ספציפית ל- CRC גבוהים יותר, עם יחס סיכונים מחושב של 0.75 (i(95% CI 0.59-0.95ו- 0.44 (95% CI 0.25-0.71), בהתאמה. מניתוח הנתונים עולה כי הקשר נשמר רק בקרב מטופלים עם KRAS wild-type (HR 0.60; 95% CI 0.46-0.80), אך לא בקרב מטופלים עם מוטציה ב- KRASי(HR 1.24; 95% CI 0.78-1.96).

החוקרים מסכמים כי בקרב חולי סרטן המעי הגס עם גידולים מסוג KRAS wild-type, נטילת NSAIDs בכלל ואספירין בפרט בעקבות האבחנה, נמצאו קשורים לשיפור משמעותי בהישרדות הכוללת.

מקור: 

Hua, Xinwei, Amanda I. Phipps, Andrea N. Burnett-Hartman, Scott V. Adams, Sheetal Hardikar, Stacey A. Cohen, Jonathan M. Kocarnik, Dennis J. Ahnen, Noralane M. Lindor, John A. Baron, and Polly A. Newcomb. "Timing of Aspirin and Other Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drug Use Among Patients With Colorectal Cancer in Relation to Tumor Markers and Survival." Journal of Clinical Oncology (2017): n. pag. Web.

נושאים קשורים:  סרטן המעי הגס,  אספירין,  NSAIDs,  הישרדות ספציפית ל- CRC,  מחקרים,  הישרדות כללית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו