ברוקולי 26.11.2018

sulforaphane, המצוי בריכוז גבוה בברוקולי, מעכב משמעותי ייצור ציטוקינים דלקתיים על ידי תאי החיסון

ברוקולי ובריאות האדם: ההשפעה החיסונית של sulforaphane במודל של סרטן המעי הגס

לברוקולי מאפיינים בריאותיים חיוביים הן בשל שפע של ויטמינים, מינרלים והן בשל isothiyanates וביניהם sulforaphaneי(SFN. (SFN נוצר מהפרקורסור שלו glucoraphanin, ומשוחרר על ידי אנזימים myrosinase המיוצרים במהלך ריסוק של הצמח. SFN הוכח כבעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי סרטניות במספר עבודות פרה-קליניות.

במחקר שפורסם החודש בכתב העת International Journal of Food Science and Nutrition, זוג חוקרים ישראלים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב ומהמרכז הרפואי רבין בפתח תקווה ניסו לקבוע אם SFN עשוי להשפיע על הדיאלוג החיסוני בין תאי דם היקפיים של האדם (PBMCs),יHT-29 ו-RKO - תרבית תאי קולון אנושיים סרטניים.

תאי PBMC שעברו סטימולציה מיטוגנית או ללא סטימולציה מיטוגנית עברו אינקובציה בריכוזים שונים של SFN, תוך מדידת הפרשת TNFα, IL-1β, IL-6, IFNγ, IL-2, IL-10 ו-IL-1ra. בנוסף, נבדקה ההשפעה של SFN על ייצור של ציטוקינים אלה על ידי PBMCs שתורבתו יחד עם תאי מעי גס.

SFN הפעיל השפעה מעכבת תלוית ריכוז על ייצור ציטוקינים דלקתיים על ידי תאי החיסון. ההשפעה של SFN על האינטראקציה בין תאי סרטן החיסון לבין סרטן המעי הגס מדגישה את יכולתו כחומר מונע התפתחות סרטנית.

מקור:

Bessler, Hanna, and Meir Djaldetti. "Broccoli and human health: immunomodulatory effect of sulforaphane in a model of colon cancer." International journal of food sciences and nutrition (2018): 1-8..

נושאים קשורים:  ברוקולי,  ציטוקינים,  סרטן המעי,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו