אסתמה 10.01.2019

התפקיד של IL-4 ו-IL-13 בפגיעה בהפרשת IgA בחולי אסתמה

החוקרים הדגימו באמצעות ביופסיות ברונכיאליות כי בקרב חולי אסתמה יש ירידה בביטוי חלבונים המשפיעים על התגובה החיסונית המתווכת על ידי IgA

טיפול תרופתי לאסתמה (אילוסטרציה)

אסתמה הינה מחלה המקושרת לייצור מוגבר של IgE בריאות, אך עדיין לא יודעים האם מערכת הפרשת ה-IgA נפגעת גם היא במחלה. מטרת המחקר הייתה לבדוק את ההעברה של IgA רירי (mucosal) באסתמה בקרב בני אדם ואת פוטנציאל הוויסות שלו ע"י תגובה חיסונית מסוג 2 המתווכת בידי תאי T  מסייעים.

החוקרים לקחו ביופסיות ברונכיאליות ממטופלים הסובלים מאסתמה ומשתתפים מקבוצת הביקורת. החוקרים בדקו את רמות הביטוי של - pIgR polymeric immunoglobulin receptor בתאי אפיתל ברונכיאלים ואת הקורלציה לסימנים המעידים על תגובה חיסונית מסוג 2 המערבת תאי T מסייעים בדגימות הביופסיה שנלקחו.

החוקרים גידלו מחדש את תאי האפיתל הברונכיאלים שנלקחו מהמטופלים בתוך תרבית עם משטח אוויר-נוזל ובדקו את רמות הביטוי של pIgR ואת הרגולציה שהתרחשה ע"י IL-4/ IL-13.

החוקרים מצאו כי בקרב מטופלים עם אסתמה הייתה ירידה ברמות הביטוי של חלבוני pIgR בתאי האפיתל הברונכיאלים (P= 0.0002 בהשוואה מול קבוצת הביקורת). כמו כן, הפגם שזוהה בתאי האפיתל לא נצפה כאשר בוצעו תרביות של תאי האפיתל מאותם חולי אסתמה. החוקרים ראו ש-IL-13 ו-IL-4 ממקור חיצוני הצליחו לעכב את הביטוי של pIgR ואת העברת ה-IgA transcytosis.

ניסויים מכניים הצליחו להראות שפקטורי גדילה אוטוקרינים מסוג בטא (autocrine transforming growth factor-β) מתווכים את ההשפעה של IL-4/ IL-13 על pIgR, יחד עם תרומה חלקית של רצפטור של פקטור גדילה נוסף, upregulated transforming growth factor-α/epidermal.

מסקנות המחקר היו שבקרב מטופלים עם אסתמה ישנו ביטוי לקוי של pIgR בתאי אפיתל, אשר ככל הנראה משפיעה של ההגנה החיסונית המתווכת ע"י IgA כתוצאה מהפעלה של תגובה חיסונית מסוג 2 של מסלולים של פקטורי גדילה.

מקור: 

Ladjemi, M.Z. et al. (2018) AJRCCM 197

נושאים קשורים:  מחקרים,  אסתמה,  IL-13,  IL-4,  IGA,  תגובה חיסונית,  תאי אפיתל,  pIgR,  תאי T מסייעים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
13.01.2019, 06:56

שלום.
האם המחקר הנ"ל נעשה גם על חולה אסטמה שנמצא בתרדמת? והאם זה משפיע עליו באותה צורה?