נגיף הקורונה 02.06.2020

נגיף שפעת מסוג A - זיהום נלווה במטופלים עם COVID-19

במחקר זה נמצא כי נגיף שפעת מסוג A היה אחד הנגיפים השכיחים אשר נמצאו כזיהום נלווה, מה שייתכן שגרם לתוצאות שליליות שגויות ב-real time PCR עבור SARS-CoV-2

קיימים דיווחים על זיהום נלווה במטופלים עם תסמונת נשימתית חמורה חריפה (SARS) ותסמונת נשימתית של המזרח התיכון (MERS), אך מעט ידע קיים בנושא זיהום נלווה אצל חולי נגיף קורונה COVID-19.

ההימצאות של זיהום נלווה אצל חולי COVID-19 היתה שונה במחקרים שונים, והגיעה עד ל-50% בקרב החולים שנפטרו. מחוללי מחלה נלווים כללו חיידקים כמו סטאפילוקוקוס פנאומוניה, דטאפילוקוקוס אוראוס, קלבסיאלה פנאומוניה, מיקופלזמה פנאומוניה, כלמידיה פנאומוניה, לגיונלה פנאומוניה, ואקינטובקטר באוומאני; מינים של קנדידה ואספרגילוס פלאבוס; ונגיפים, כמו שפעת, קורונה, ראינווירוס/אנטרווירוס, פאראאינפלואנזה, מטהפנאומווירוס, שפעת B ו-HIV.

נגיף שפעת מסוג A היה אחד הנגיפים השכיחים אשר נמצאו כזיהום נלווה, מה שייתכן וגרם לתוצאות שליליות שגויות ב-real time PCR עבור SARS-CoV-2. ממצאי מעבדה ודימות לבדם לא יכולים לעזור להבחין בין הימצאות זיהום נלווה לבין זיהום מסוג SARS-CoV-2.

על פי החוקרים, ייתכן שפאנלים חדשים מסוג syndromic multiplex אשר פותחו בין השאר לגילוי SARS-CoV-2 יכולים לשמש לזיהוי מוקדם של זיהום נלווה אצל חולי COVID-19. לעומת זאת, רופאים לא יכולים לשלול זיהום SARS-CoV-2 על ידי כך שמצאו מחוללי מחלה אחרים באמצעות שימוש בפאנלים החדשניים בשלב זה של מגיפת COVID-19.

כמו כן, רופאים לא יכולים לשלול זיהומים נלווים אחרים הנגרמים על ידי מחוללי מחלה נשימתיים על ידי אבחנה של SARS-CoV-2, או לשלול COVID-19 על ידי זיהוי של מחוללי מחלה נשימתיים אשר אינם קשורים ל-SARS-CoV-2. על פי החוקרים, לאחר זיהויי של מחוללי מחלה אפשריים הגורמים לזיהויי נלווה בקרב מטופלי COVID-19, הם יכולים להמליץ על אנטיביוטיקה רלוונטית.

מקור: 

Chih-Cheng Lai et. al (2020) Journal of Microbiology, Immunology and Infection https://doi.org/10.1016/j.jmii.2020.05.013

נושאים קשורים:  מחקרים,  זיהום נלווה,  תסמונת נשימתית חריפה חמורה,  נגיף השפעת,  קורונה,  נגיף הקורונה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו