סרטן המעי הגס והרקטום 07.01.2021

אילו פגמים גנטיים יכולים לשמש כמטרה טיפולית בסרטן המעי הגס והרקטום?

החוקרים הציגו סקירה שהתמקדה באונקוגנים ובגנים מדכאי גידול הלוקחים חלק בתהליך הקרצינוגני בסרטן המעי הגס והרקטום ובדקו מהן האפשרויות הטיפוליות המכוונות למסלולי הגנים הללו

סרטן המעי הגס. אילוסטרציה

התהליך הקרצינוגני בסרטן המעי הגס והרקטום (CRC – colorectal cancer) מערב מספר תהליכים החל מהצטברות של שינויים גנטיים עד למודולציות גנטיות ואפיגנטיות ופגמים כרומוזומליים. בנוסף, התהליך מערב מוטציות באונקוגנים ובגנים מדכאי גידול. כמו כן, חוסר יציבות גנומי משחקת תפקיד מרכזי ב-CRC.

ההתקדמות בשיטות הביולוגיות המודרניות והמחקרים ברמה המולקולרית הובילו לזיהוי של מגוון גנים המעורבים ב-CRC. ידוע כי גנים כמו KRAS, BRAF, PI3K ו-p53 משחקים תפקיד חשוב בשלבים שונים של CRC. שינויים בגנים אלה מובילים להתפתחות או התקדמות ולהיווצרות גרורות ב-CRC.

הסקירה הנוכחית מתמקדת בתפקיד של הגנים KRAS, BRAF, PI3KCA ו-TP53 בתהליך הקרצינוגני ובמובהקות שלהם בשלבים שונים של CRC.

בנוסף, הסקירה מספקת תובנות בנוגע למודולטורים ספציפיים הפועלים על גנים אלה. כמו כן, הסקירה דנה במנגנון של המסלולים המעורבים בתהליך הקרצינוגני של הגנים האלה ואפשרויות מולקולריות וטיפוליות בהווה תחת שלבי התפתחות קליניים שונים.

מקור: 

Baviskar, T. et al. (2020) Europe PMC.

נושאים קשורים:  סרטן המעי הגס,  סרטן הרקטום,  גנים,  אונקוגנים,  גנים מדכאי גידול,  תהליך קרצינוגני,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו