סרטן המעי הגס והרקטום 14.01.2021

טיפול קו ראשון בסרטן המעי הגס והרקטום - Pembrolizumab או כימותרפיה?

תוצאות מחקר: יעילות Pembrolizumab בהשוואה לכימותרפיה כטיפול קו ראשון בסרטן המעי הגס והרקטום מסוג MSI-H-dMMR

חסמי PD-1 - Programmed death 1 - הראו יתרון קליני בטיפול בגידולים מסוג MSI-H) microsatellite-instability-high) או dMMRי(mismatch-repair-deficient) לאחר טיפול קודם. כיום לא ידוע מהי היעילות של חסמי PD-1 בהשוואה לכימותרפיה כטיפול קו ראשון בסרטן המעי הגס והרקטום מסוג MSI-H-dMMR מתקדם או גרורתי.

המחקר הנוכחי הוא מחקר תווית פתוחה, שלב 3, בו השתתפו 307 מטופלים עם סרטן המעי הגס והרקטום גרורתי מסוג MSI-H-dMMR שלא קיבלו טיפול קודם.

המשתתפים חולקו באופן אקראי, ביחס של 1:1 לקבוצה שקיבלה Pembrolizumab במינון של 200 מ"ג אחת לשלושה שבועות או לקבוצה שקיבלה כימותרפיה (טיפול מבוסס 5-fluorouracil עם או בלי Bevacizumab או Cetuximab) אחת לשבועיים. המטופלים מקבוצת הכימותרפיה יכלו לעבור לקבל טיפול עם Pembrolizumab לאחר התקדמות המחלה. שתי נקודות הסיום המרכזיות שנבדקו במחקר היו הישרדות ללא התקדמות מחלה והישרדות כוללת.

תוצאות אנליזת הביניים השנייה, לאחר חציון תקופת מעקב (החל מהחלוקה האקראית עד לאיסוף המידע) של 32.4 חודשים (טווח: 24.0-48.3), הראו כי Pembrolizumab עדיפה על טיפול כימותרפי בהקשר של הישרדות ללא התקדמות מחלה (חציון: 16.5 בהשוואה ל-8.2 חודשים; יחס הסיכונים: 0.60; רווח בר סמך 95%: 0.45-0.80; P= 0.0002).

ההישרדות הממוצעת המוגבלת המשוערת לאחר 24 חודשים של מעקב היתה 13.7 חודשים (טווח: 12.0-15.4) בהשוואה ל-10.8 חודשים (טווח: 9.4-12.2).

בנוסף, בזמן איסוף המידע, 56 מטופלים בקבוצת ה-Pembrolizumab ו-69 מטופלים בקבוצת הכימותרפיה נפטרו.

המידע בנוגע להישרדות הכוללת עדיין נאסף (התרחשו 66% מהאירועים הנדרשים) ונותר סמוי עד לאנליזה הסופית.

החוקרים מצאו כי בסך הכל התרחשה תגובה (תגובה מלאה או חלקית), כפי שנבדק על סמך RECISTי(Response Evaluation Criteria in Solid Tumors), גרסה 1.1, בקרב 43.8% מהמטופלים בקבוצת ה-Pembrolizumab ובקרב 33.1% בקבוצת הכימותרפיה. מתוך כלל המטופלים שהציגו תגובה לטיפול, 83% בקבוצת ה-Pembrolizumab, בהשוואה ל-35% בקבוצת הכימותרפיה, הציגו תגובה מתמשכת לאחר 24 חודשים.

בנוסף, נצפו תופעות לוואי בדרגה 3 ומעלה בקרב 22% מהמטופלים בקבוצת ה-Pembrolizumab בהשוואה ל-66% מהמטופלים בקבוצת הכימותרפיה (כולל מטופל אחד שנפטר).

החוקרים הסיקו כי טיפול עם Pembrolizumab הוביל להישרדות ללא התקדמות מחלה ארוכה יותר באופן מובהק בהשוואה לטיפול כימותרפי כקו טיפולי ראשון בסרטן המעי הגס והרקטום גרורתי מסוג MSI-H-dMMR, יחד עם פחות תופעות לוואי הקשורות לטיפול.

המחקר מומן ע"י Merck Sharp and Dohme וע"יStand Up to Cancer  KEYNOTE-177 ClinicalTrials.gov number, NCT02563002.

מקור: 

Andre, T. et al. (2020) NEJM 383.

נושאים קשורים:  סרטן המעי הגס,  פמברוליזומאב,  קו טיפולי ראשון,  הישרדות,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו